Villa Vakantiewoningen BV – Algemene huurvoorwaarden voor onze gasten   

1. Definities
Accommodatie: de in het boeking- reserveringsformulier beschreven vakantiewoning, hierna te benoemen als Accommodatie
Beheerder: degene die ter plekke de serviceverlening zoals sleuteladres, schoonmaak en onderhoud behartigt en de betalingen in ontvangst neemt die ter plekke door de Huurder volgens de Boekingsovereenkomst gedaan dienen te worden.
Boekingsovereenkomst: de boeking van een vakantie accommodatie, zoals beschreven in het boeking- reserveringsformulier.
Boekings- en reserveringsformulier: het contract tussen Huurder en Verhuurder.
Huurder: de in het boekings-/reserveringsformulier vermelde persoon die Villa Vakantiewoningen B.V., direct of via Derden opdracht geeft tot advisering en bemiddeling bij de totstandkoming van een Overeenkomst tot het huren van een (vakantie) Accommodatie tussen Huurder en Verhuurder.
Huurprijs: de totale huur zoals gemeld in het boeking- reserveringsformulier.
Verhuurder: de accommodatieverschaffer, de eigenaar van het vakantiehuis, met wie Huurder een Overeenkomst aangaat en die, met inachtneming van de toepasselijke voorwaarden, uitsluitend verantwoordelijk is voor de uitvoering van de dienst.
Villa Vakantiewoningen BV: de besloten vennootschap die in Opdracht adviseert, bemiddelt en informeert bij de totstandkoming van een Overeenkomst tussen Verhuurder en Huurder met betrekking tot één of meerdere Accommodaties. Hierna te benoemen als Villa.nl.
2. Totstandkoming boekingsovereenkomst
2.1 Boeking - Zodra Huurder een boeking plaatst - ofwel via het internet, schriftelijk, telefonisch, per e-mail of persoonlijk bij de Verhuurder - is een overeenkomst tot stand gekomen waarop deze algemene boekingsvoorwaarden van toepassing zijn.
2.2 Reserveringsaanvraag - Door het plaatsen van een reserveringsaanvraag geeft Huurder aan Villa.nl de opdracht om het vakantiehuis te reserveren bij Verhuurder, waardoor Huurder daarna gebonden is tot betaling van de kosten, zoals die staan vermeld op de website.
2.3 Reserveringsbevestiging en totstandkoming overeenkomst - De reservering wordt in de regel binnen 24 uur na het plaatsen ervan door Villa.nl bevestigd aan Huurder. Deze bevestiging geldt dan als bewijs voor de totstandkoming van de overeenkomst tussen Huurder en Verhuurder voor de in de reserveringsbevestiging genoemde periode. Huurder kan binnen twee werkdagen na ontvangst van de reserveringsbevestiging kosteloos eventuele fouten hierin door Villa.nl laten herstellen, bij gebreke waarvan de reserveringsbevestiging geldt als bewijs voor het bestaan en inhoud van de Overeenkomst. Dit onder de ontbindende voorwaarde dat Villa.nl binnen twee werkdagen na de totstandkoming van de Overeenkomst alsnog aangeeft – om welke reden dan ook - dat huur in die betreffende periode niet mogelijk is.
2.4 Aanbod - Het aanbod van Villa.nl en de informatie op haar website is zorgvuldig samengesteld. Ondanks regelmatige controles kan de beschrijving (of foto) afwijken van de werkelijke situatie. Bij renovaties (keuken, badkamer) of vervanging van meubels kan dit voorkomen. Villa.nl is hiervoor niet aansprakelijk, maar zal u wel op de hoogte houden van veranderingen.
2.5 Reisgezelschap - Huurder, ook hoofdgast, is verantwoordelijk voor de rest van het reisgezelschap en het juiste aantal opgegeven personen en hun leeftijd. Dit betekent dat Huurder ervoor moet zorgen dat hij/zij en het reisgezelschap de contractuele verplichtingen nakomen en zich als goede huisvaders gedragen. Bij de meeste woningen zijn gezelschappen jonger dan 30 jaar enkel toegestaan indien Huurder hierover bij het reserveren van de Accommodatie contact heeft opgenomen met Villa.nl en hiervoor schriftelijk toestemming heeft gekregen.
2.6 Fouten - Hoewel Villa.nl zich inspant om accurate informatie te verstrekken, kan Villa.nl niet aansprakelijk worden gesteld voor duidelijk herkenbare vergissingen of fouten op haar website, bijvoorbeeld prijsfouten als gevolg van druk- of rekenfouten, of fouten in de locatie van een woning. Indien u zeker wilt zijn van de exacte ligging van een woning, kunt u deze informatie opvragen bij Villa.nl.
2.7 Onderverhuur - Het doorverhuren of het met eigen prijsstelling aanbieden van de door Villa.nl gepubliceerde Accommodaties is niet toegestaan.
2.8 Minder validen – Binnen ons aanbod zijn verschillende villa's waar weinig tot geen treden en/of trappen zijn en het zwembad toegankelijk is via een verhard pad. Ook is een aantal Verhuurders bereid om eventuele obstakels voor u aan te passen (bijvoorbeeld een plank installeren over een aantal treden). Als u, of een van uw gasten, mindervalide bent, dan kunnen wij u adviseren. Alleen wanneer Villa.nl schriftelijk (e-mail, whatsapp, sms) bevestigt dat het door u gereserveerde huis geschikt is voor uw situatie waarbij duidelijk uw vraag is omschreven en bevestigd is dat Villa.nl vindt dat de bewuste villa uitstekend bij u en uw wensen past, is het advies geldig.
2.9 Speciale verzoeken – Als u speciale wensen heeft, dan kunt u deze aan ons kenbaar maken. Wij zullen ons uiterste best doen om aan uw wensen tegemoet te komen. Echter, wij kunnen niet garanderen dat al uw wensen gerealiseerd kunnen worden. Als wij uw speciale wens schriftelijk (via e-mail, whatsapp of sms) bevestigen, dan is deze geldig en zullen wij ons best doen om deze te realiseren. In sommige gevallen kunnen wij uw speciale wens niet zelf inwilligen, bijvoorbeeld als het gaat om het organiseren van een bruiloft. In dat geval kunnen wij u wel in contact brengen met bedrijven ter plaatse die u kunnen helpen. De uitvoering van de speciale wens is dan uw eigen verantwoordelijkheid en Villa.nl kan hier niet voor verantwoordelijk worden gehouden.

3. Reissom
3.1 Betaling - De volledige reissom dient door Huurder te worden voldaan in Euro's, tenzij specifiek anders vermeld. Als datum van betaling geldt de datum waarop de betaling op de bankrekening van Villa.nl is ontvangen. Bij betaling in andere valuta dient Huurder rekening te houden met eventuele prijsverschillen als gevolg van de actuele wisselkoers.
3.2 Betalingstermijn - De aanbetaling bedraagt minimaal 35 % van de reissom en deze staat in de boekingsprocedure van iedere Accommodatie aangegeven. De aanbetaling is onmiddellijk verschuldigd na ontvangst van de boekingsbevestiging. De Boekingsovereenkomst is pas definitief nadat de aanbetaling door Villa.nl op haar bankrekening is ontvangen. De betaling van het restant van de reissom dient uiterlijk 8 weken voor vertrek door Villa.nl te zijn ontvangen. Bij boekingen die korter dan 8 weken voor aankomst worden gemaakt, dient de gehele reissom direct te worden betaald.
3.3 Betaling na vervaldatum - Als op de overeengekomen vervaldag geen aanbetaling en/of eindafrekening is ontvangen, heeft Villa.nl het recht de reisovereenkomst te annuleren (ontbinden). Villa.nl is daarbij gerechtigd om de annuleringskosten bij Huurder in rekening te brengen. Na annulering van de reisovereenkomst is de Accommodatie boekbaar voor andere Huurders en kan Villa.nl Huurder geen beschikbaarheid van de villa meer garanderen.
3.4 Bijkomende kosten – Er kunnen extra kosten verschuldigd zijn, zoals voor bedlinnen, (eind)schoonmaak of andere verplichte, of optionele keuzes. De wijze van betaling van de bijkomende kosten wordt getoond in de boekingsprocedure.
3.5 Boekingskosten – Villa.nl rekent per Boekingsovereenkomst een bedrag ter dekking van administratieve kosten. Dit bedrag staat vermeld in de reservering.
3.6 Reispapieren – Na ontvangst van alle reisgelden en de borgsom stuurt Villa.nl aan Huurder de gegevens betreffende zijn aankomst in de woning.
3.7 Verzekering - De huurprijs is exclusief verzekeringen. Villa.nl adviseert Huurder om voor alle gasten een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten.
3.8 WA verzekering - De Huurder is verplicht om ten laatste bij de aanvang van zijn verblijf in het bezit te zijn van een geldige, Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering. Bij gebeurlijke ongevallen in- en rondom de vakantievilla is de Huurder zelf aansprakelijk.
4. Wijzigen en annuleren
4.1. Wijziging door Villa.nl – Villa.nl kan kleine wijzigingen aanbrengen in de reisovereenkomst, maar zal Huurder hierover informeren. Bij een meer ingrijpende wijziging zal Villa.nl Huurder eerst vragen of hij/zij hiermee akkoord gaat of dat hij/zij de Boekingsovereenkomst wenst te annuleren. Huurder krijgt in dat geval de Huursom per omgaande gerestitueerd, maar heeft geen recht op enige vergoeding van kosten of schade. Villa.nl zal zich in zulk geval inspannen om Huurder een zo gelijkwaardig mogelijk alternatief te bieden voor dezelfde periode. Als Huurder het aangeboden alternatief accepteert wordt er een nieuwe overeenkomst afgesloten.
4.2 Annulering door Villa.nl – Het komt (gelukkig) maar uiterst zelden voor dat Villa.nl een boeking moet annuleren. Mocht dat gebeuren, dan zijn de volgende regels van toepassing:
I. - Binnen twee werkdagen na datum van reservering: In incidentele gevallen kan het voorkomen dat Villa.nl de definitieve Boekingsovereenkomst op de tweede werkdag na boeking helaas dient te annuleren. In dit geval wordt de (aan-)betaling direct aan Huurder gerestitueerd. Villa.nl zal zich in zulk geval inspannen om Huurder een zo gelijkwaardig mogelijk alternatief te bieden voor dezelfde periode. Als Huurder het aangeboden alternatief accepteert wordt er een nieuwe overeenkomst afgesloten.
II. - Vanaf twee werkdagen na datum van reservering tot 42 dagen voor aankomst: in zeer zeldzame gevallen kan het gebeuren dat Villa.nl de Accommodatie niet ter beschikking kan stellen ten gevolge van verkoop of andere omstandigheden die haar niet kunnen worden toegerekend. Villa.nl is dan gerechtigd om de Overeenkomst te ontbinden. Huurder krijgt in dat geval de door hem al betaalde gelden per omgaande gerestitueerd, maar heeft geen recht op enige vergoeding van kosten of schade. Villa.nl zal zich in zulk geval inspannen om Huurder een zo gelijkwaardig mogelijk alternatief te bieden voor dezelfde periode. Als Huurder het aangeboden alternatief accepteert wordt er een nieuwe overeenkomst afgesloten.
III. – Vanaf 42 dagen voor aankomst een alternatieve Accommodatie via Villa.nl: In het zeer onwaarschijnlijke geval dat Villa.nl niet in staat is om de geboekte accommodatie beschikbaar te stellen vanwege verkoop of andere omstandigheden die buiten haar macht liggen, heeft Villa.nl het recht om de overeenkomst te ontbinden. In dit geval zal Villa.nl de huursom onmiddellijk terugbetalen aan de huurder. Villa.nl zal zich inspannen om binnen een week na kennisgeving van de annulering een zo gelijkwaardig mogelijke alternatieve accommodatie aan te bieden voor dezelfde periode. Indien het alternatief duurder is dan de oorspronkelijke boeking, is Villa.nl verplicht om de meerprijs tot een maximum van 20% van de initiële huursom, exclusief bijkomende kosten, te vergoeden. Als het prijsverschil meer dan 20% bedraagt, zal de huurder het verschil moeten betalen als hij het alternatief accepteert en wordt er een nieuwe overeenkomst afgesloten.
IV - Vanaf 42 dagen voor aankomst: een alternatief bij een collega-bedrijf: Als Villa.nl binnen een week geen alternatief kan vinden in haar eigen selectie zal Villa.nl bij collega-bedrijven gaan zoeken. Huurder wordt geadviseerd om dit zelf ook te doen. Binnen twee weken na aankondiging van de Annulering moet Villa.nl een alternatief aanbieden. Als een Accommodatie bij een collega-bedrijf wordt gevonden, door Villa.nl of Huurder, en door Huurder wordt geaccepteerd geldt de vergoedingsregel zoals benoemd bij 4.2 III.
Om in aanmerking te komen voor een vergoeding wanneer Huurder een vakantiewoning bij een ander bedrijf reserveert dient deze nieuwe reservering aan de volgende voorwaarden te voldoen:
a. De reservering staat op naam van Huurder
b. De reservering is gemaakt bij een officieel bedrijf dat vakantiehuizen verhuurt.
c. Het gaat om een vakantiehuis in Frankrijk.
d. Het betreft dezelfde periode.
e. Het aantal Medereizigers wordt getoond en is gelijk of inferieur aan het aantal in de initiële geannuleerde boeking.
Als de huursom van de nieuwe reservering hoger is dan de geannuleerde boeking, dan zal Villa.nl maximaal 20% van de oorspronkelijke huursom (exclusief bijkomende kosten) vergoeden. Het contract dat de huurder afsluit met het andere bedrijf valt onder de rechten en plichten van dat bedrijf. Zodra Villa.nl zijn verplichtingen (terugbetaling van de Reissom, eventueel verhoogd met maximaal 20% van de Huursom exclusief bijkomende kosten) is nagekomen, vervallen alle rechten van de huurder tegenover Villa.nl.
V -Geen alternatief: Als twee weken nadat de annulering door Villa.nl is aangekondigd Huurder geen reservering heeft gemaakt voor een vergelijkbare Accommodatie bij Villa.nl of een collega-bedrijf, vervalt de vergoedingsregeling. Villa.nl heeft de totale Reissom aan Huurder gerestitueerd en de rechten van Huurder jegens Villa.nl komen dan te vervallen.
4.3- Wisselen van Accommodatie tijdens verblijf
In het geval dat een substantieel deel van het verblijf niet (meer) mogelijk is door problemen met de Accommodatie, zal Villa.nl voor Huurder een gelijkwaardig alternatief zoeken binnen haar eigen selectie en, indien nodig, bij collega-bedrijven. Villa.nl probeert hierbij zoveel mogelijk rekening te houden met de ligging, klasse, de samenstelling van het reisgezelschap en de voorzieningen van de Accommodatie.
I - Alternatief via Villa.nl - Als Huurder het aangeboden alternatief accepteert en het is goedkoper, dan heeft Huurder recht op korting. Als het gevonden alternatief duurder is dan is Villa.nl verplicht om de meerprijs tot maximaal 20% van de initiële huursom, exclusief de bijkomende kosten te vergoeden.
II – Geen alternatief via Villa.nl - Als er binnen de selectie van Villa.nl, noch bijeen collega bedrijf van Villa.nl geen alternatief beschikbaar is, geeft Villa.nl dit onverwijld door aan Huurder.
-Als Huurder besluit om in de Accommodatie te blijven heeft Huurder recht op compensatie. Deze compensatie zal Villa.nl met Verhuurder afstemmen.
-Als Huurder besluit om de Accommodatie te verlaten dient hij dit voordat hij vertrekt aan Villa.nl te melden.
Villa.nl zal dan de niet genoten nachten en de compensatie zoals deze is overeengekomen met Verhuurder, uitbetalen aan Huurder.
III - Alternatief gevonden door Huurder 
Huurder mag zelf ook naar alternatieven zoeken, deze alternatieven beperken zich niet tot een Vakantiewoning. Als Huurder zelf een alternatief vindt en de Accommodatie wil verlaten, dient hij dit aan Villa.nl door te geven.
- De reissom is gelijk of lager: Als de reissom voor het alternatief gelijk of inferieur is aan de huursom van de niet genoten nachten exclusief de bijkomende kosten, zal Villa.nl de niet genoten nachten plus de met de Verhuurder afgestemde compensatie aan Huurder betalen.
- De reissom voor het alternatief hoger is dan de huursom van de niet genoten nachten exclusief de bijkomende kosten. In dat geval zal Villa.nl de voor de Huurder meest favorabele regeling toepassen. Dit betekent de terugbetaling van de niet genoten nachten plus de compensatie of, de terugbetaling van de niet genoten nachten verhoogd met maximaal 20% van de resterende Huursom exclusief bijkomende kosten. In dit laatste geval dient de Huurder zijn nieuwe reservering aan Villa.nl te overhandigen.
4.4 Annulering door Huurder -
Gratis annuleren binnen 48 uur - Huurder kan een overeenkomst, schriftelijk, zonder kosten, uiterlijk binnen twee werkdagen na ontvangst van de Reserveringsbevestiging annuleren of wijzigen wanneer de aankomstdatum 60 dagen of meer verwijderd is van de boekingsdatum. Een annulering wordt uiterlijk binnen twee werkdagen verwerkt. Mocht een annulering pas aan het einde van een werkdag worden gedaan, dan is de eerstvolgende werkdag bepalend voor de hoogte van de annuleringskosten.
Vanaf 48 uur na het doen van de reservering kan Huurder annuleren tegen de volgende, geldende kosten:
a. Bij annulering door de Huurder tot 60 dagen of langer voor aanvang van het verblijf: de aanbetaling 35%
b. Bij annulering vanaf 60 dagen voor aankomst is Huurder het volledige bedrag aan Villa.nl verschuldigd.
4.5 Wijziging door Huurder - Indien Huurder de huurperiode of andere essentialia van de Overeenkomst wenst te wijzigen, dan is daarvoor uitdrukkelijke toestemming van Villa.nl nodig. Als de toestemming door Villa.nl niet wordt verleend en Huurder de Overeenkomst wenst te annuleren, dan gelden eveneens bovengenoemde bepalingen ten aanzien van annulering. Het annuleren of wijzigen van de Overeenkomst door Huurder geldt ook als annulering of wijziging voor Medereiziger(s).
4.6 Beëindiging verblijf wegens gedrag gerelateerde redenen – Villa.nl behoudt zich het recht voor om de huurovereenkomst zonder opzegtermijn te beëindigen als Huurder, ondanks voorafgaande waarschuwingen, het verblijf blijft verstoren of zich dusdanig in strijd met de reisovereenkomst gedraagt dat onmiddellijke ontbinding van de overeenkomst gerechtvaardigd is. Dit is bijvoorbeeld het geval als andere personen in gevaar worden gebracht, ernstige overlast wordt veroorzaakt (voor de woning en/of de omgeving), of als het gezelschap van Huurder bestaat uit personen jonger dan 30 jaar en Villa.nl vooraf geen toestemming heeft verleend.
In dergelijke gevallen wordt de volledige reissom onmiddellijk verbeurd en kan de gast aansprakelijk worden gesteld voor iedere schade die direct voortvloeit uit zijn/haar gedrag.
5. Waarborgsom - De Verhuurders van de Accommodaties, waarvoor Villa.nl bemiddelt, stellen als voorwaarde dat Huurder een waarborgsom voldoet. Deze dient als zekerheid voor eventuele schade of extra kosten veroorzaakt door Huurder (bijv. kosten voor breuk, beschadiging, extra schoonmaakkosten, extra energiekosten, verblijf met meer dan toegestane aantal personen, ernstige geluidsoverlast, etc.). De hoogte van de waarborgsom staat op de Reserveringsbevestiging vermeld. Villa.nl heeft geen zeggenschap over de waarborgsom.
Betaling van de waarborgsom
A. Contant bij aankomt. Bij enkele Accommodaties moet de waarborgsom contact bij aankomst worden betaald.
B. Bankoverschrijving. In de meeste gevallen wordt u verzocht om de waarborgsom gelijk met uw restantbetaling aan Villa.nl te voldoen.
Terugbetaling van de waarborgsom onder eventuele aftrek van gemaakte kosten
Villa.nl is gehouden om de waarborgsom op diens eerste verzoek aan Verhuurder ter beschikking te stellen. Na afloop van de huurperiode kan de waarborgsom pas met instemming van Verhuurder worden terugbetaald. Verhuurders toestemming dient binnen 14 dagen na de afloop van de huurperiode te worden verstrekt, bij gebreke waarvan Villa.nl de waarborgsom op eigen gezag kan terugstorten aan Huurder.
Huurder dient bij vertrek in aanwezigheid van Verhuurder of Beheerder een uitcheck te doen. Indien Huurder op een vroeg tijdstip of op een andere dag vertrekt, wordt Huurder geadviseerd om de check-out met de beheerder af te stemmen.
Als er sprake is van schade of breuk dient Huurder dit bij vertrek aan te geven bij Beheerder. Indien Verhuurder aan Villa.nl geen toestemming verleent voor het terugstorten van de waarborgsom zal Villa.nl Huurder direct hiervan op de hoogte stellen.
Voor inhoudelijke vragen over verrekeningen met de waarborgsom en eventuele schade kan Huurder zich tot Villa.nl richten.
6. Verblijf
6.1. Aankomst – De sleuteloverdracht vindt niet altijd per definitie bij de Accommodatie zelf plaats maar kan plaatsvinden op het adres dat op de reisovereenkomst vermeld wordt. Met name tijdens het hoogseizoen kan het voorkomen dat de sleutel op een aangegeven locatie aan Huurder wordt overhandigd.
6.2. Check-in – In regel vindt het inchecken plaats tussen 16:00 uur en 18:00 uur. Het precieze tijdvak staat in reispapieren vermeld. Huurder dient zelf alles in het werk te stellen om binnen het genoemde tijdvak (en datum) te arriveren. Indien Huurder aankomt buiten het genoemde tijdvak (ervoor, of erna), kan Beheerder een toeslag berekenen.
6.3 Vertraging of vervroegd vertrek - Als Huurder de Accommodatie niet kan betrekken zoals bij boeking overeengekomen (bijvoorbeeld als gevolg van zeer druk wegverkeer of om persoonlijke redenen) en er geen sprake is van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden op de plaats van bestemming, heeft Huurder geen recht op vergoeding voor de niet genoten verblijfsdagen. Hetzelfde geldt indien Huurder de Accommodatie eerder verlaat.
6.4 Eindschoonmaak - Het laten doen van de eindschoonmaak is door Verhuurder verplicht gesteld. Op de boekingsbevestiging staat vermeld of de schoonmaakkosten zijn inbegrepen. Als dat niet het geval is, dan staan de desbetreffende kosten vermeld, en ook of deze kosten vooraf, of bij aankomst te dienen worden voldaan.
6.5 Check out – In het algemeen wordt van Huurder verwacht dat hij op de dag van vertrek om 09.00 uur de Accommodatie verlaat. Huurder dient een check-out af te stemmen met Verhuurder/ Beheerder.
6.6 Huisreglement - De meeste huizen hebben een huisreglement wat u in de woning zult aantreffen.
Voor alle huizen echter is onderstaand van toepassing. Voor vertrek dient u:
A. De accommodatie in een behoorlijke staat –dat wil zeggen: bezemschoon–achter te laten.
B. De in- en -om de accommodatie aanwezige zaken (tuinmeubilair en dergelijke) dienen op hun oorspronkelijke plaats (zoals bij aankomst) te worden teruggezet.
C. Serviesgoed dient te zijn afgewassen en opgeborgen op de daartoe bestemde plaats.
D. De barbecue of plancha (grillplaat) en oven dienen te zijn schoongemaakt
E. De koelkast moet leeg zijn.
F. Alle vuilniszakken moeten naar de containers zijn gebracht.
Indien de Verhuurder/ Beheerder constateert dat zaken niet als zodanig zijn achtergelaten is hij gerechtigd om extra kosten in rekening te brengen en deze door Villa.nl te laten inhouden van de waarborgsom.
7. Bijzondere voorwaarden en instructies
7.1 Vaste en variabele kosten - Vaste kosten die moeten worden betaald, staan aangegeven in
de boekingsbevestiging. Variabele kosten die afhankelijk zijn van het aantal personen en leeftijd (linnengoed en toeristenbelasting) worden zijn eveneens zichtbaar in de boekingsbevestiging.
7.2 Energiekosten. - De kosten naar verbruik zoals die worden getoond in uw reserveringsbevestiging kunnen onderhavig zijn aan wijziging als er sprake is van een belangrijke prijsstijging of daling. Villa.nl zal u direct informeren als daar sprake van is.
a) Normaal verbruik inbegrepen. - Dit betekent dat het gemiddelde energieverbruik per week bekend is en inbegrepen in uw Reissom. Als u meer verbruikt, dan wordt het extra verbruik verrekend bij vertrek of met uw Borgsom.
b) Kosten naar verbruik. - Uw energieverbruik zult u aan het einde van uw verblijf contant kunnen betalen, of Villa.nl verrekent deze kosten via uw Borgsom.
c) Elektrische en Hybride auto’s opladen –Enkel als het opladen van uw Hybride- of Electrische auto wordt benoemd als optie bij de door Huurder gereserveerde Accommodatie, is het toegestaan om uw auto op te laden. Als dit niet wordt vermeld en Huurder wil zijn auto opladen bij de Accommodatie dan dient Huurder op voorhand contact op te nemen met Villa.nl
7.3 Zwembad
a) Zwembad beveiliging en verantwoordelijkheid tijdens verblijf.
I. Verhuurder is verantwoordelijk voor het aanbrengen van de juiste beveiliging van zwembaden, in overeenstemming met de wettelijke regels van het land waar het Vakantiehuis is gelegen.
II. Kinderen jonger dan 14 jaar mogen slechts onder toezicht van een volwassene het zwembad gebruiken waarbij het verplicht is dat kind(eren) een zwemvest gebruiken. De beveiliging mag nooit als substituut worden gezien van de supervisie van de ouders voor hun kinderen.
III. Verhuurder en Villa.nl zijn niet aansprakelijk voor ongelukken in een zwembad dat hoort bij Accommodatie
IV. Huurder dient bij aankomst de werking van de beveiliging te controleren en eventuele gebreken per omgaande te melden bij Verhuurder.
V. Ongelukken in- en rondom het zwembad zijn uitsluitend de verantwoordelijkheid van Huurder.
b) Zwembad geopend | periode – Bij de woningen staat vermeld van wanneer tot wanneer een zwembad geopend is. Huurder dient te controleren of het zwembad geopend is tijdens zijn verblijf. De exacte opening periode van elk zwembad is bekend bij Villa.nl. Huurder kan deze periode opvragen mocht deze niet zijn vermeld op de website.
Zwembadverwarming - Als bij de woning staat vermeld dat het zwembadwater verwarmd kan worden, kan Verhuurder nooit verantwoordelijk worden gehouden voor de hoogte van de watertemperatuur. De temperatuur die maximaal kan worden bereikt is afhankelijk van het weer. Het (tijdelijk) niet kunnen gebruiken door Huurder van het zwembad door een te lage watertemperatuur kan Verhuurder en Villa.nl daarom niet worden aangerekend.
7.4 Extra bedden en/of kinderbedjes - In de boekingsbevestiging staat vermeld of er extra bedden en/of kinderbedjes aanwezig zijn. Huurder dient altijd zelf beddengoed voor een kinderbedje mee te brengen (tenzij dit expliciet anders staat vermeld). Gelieve vooraf te controleren of een kinderbedje is inbegrepen in het maximaal aantal toegestane personen, en of er een extra persoon (kind) in de Accommodatie mag verblijven. Kinderbedjes zijn over het algemeen geschikt voor kinderen tot 2 jaar. Extra bedden en kinderbedjes moeten altijd bij de reservering worden aangevraagd en, in sommige gevallen, aan Huurder worden bevestigd. De reserveringsbevestiging moet een aantekening bevatten dat er een extra bed en/of kinderbedje is gereserveerd.
7.5 Huisdieren - Het meenemen van huisdieren naar de Accommodatie is alleen toegestaan als hiervoor door Verhuurder vooraf toestemming is verleend. Als deze toestemming is verleend staat dit expliciet vermeld in de boekingsbevestiging, evenals de eventuele toeslag. In alle andere gevallen is het meenemen van huisdieren niet toegestaan en kan hiervoor achteraf een boete worden berekend van €150,00 per huisdier per dag. Daarnaast behoudt Verhuurder zich het recht voor alsnog nakoming en/of (aanvullende) schadevergoeding van welke aard dan ook te eisen. Als huisdieren zijn toegestaan is Huurder aansprakelijk voor eventuele schade, aangericht door meegebrachte huisdieren.
Huurder dient erop toe te zien dat meegebrachte huisdieren geen toegang hebben tot slaapkamers, meubels en zwembaden. Huurder ziet er op toe dat het huisdier zijn behoeften buiten het privéterrein doet.
7.6 Water, Elektriciteit - Voor eventuele storingen in water- en elektriciteitsvoorzieningen kan Verhuurder, noch Villa.nl voor de geleden schade en ongemak aansprakelijk gesteld worden. Gemeentelijke en/of regionale autoriteiten en/ of bedrijven kunnen, door verschillende oorzaken en/ of storingen besluiten tot tijdelijke afsluiting en/ of korting van distributie.
7.7 Internet en Wifi - Als er bij de beschrijving melding wordt gemaakt van Internet/ Wifi houdt dat niet automatisch in dat de ontvangst en de capaciteit van hoog niveau zijn. In Frankrijk is de ontvangst vaak onstabiel. Villa.nl garandeert niet dat Wifi/Internet altijd beschikbaar is, noch garandeert Villa.nl snelheid, stabiliteit, compatibiliteit en veiligheid. Internet/Wifi wordt normaliter verstrekt voor vakantiedoeleinden en kan daardoor beperkt zijn. Het is in regel ongeschikt voor streamen en zakelijk gebruik. Het gebruik is op eigen risico. Zelf een internetbundel meenemen is de beste oplossing; er is (bijna) overal 4G. Het (tijdelijk) niet aanwezig zijn dan wel niet functioneren van een internetverbinding/WIFI kan Verhuurder noch Villa.nl derhalve niet door Huurder en/of Medereiziger(s) worden aangerekend.
7.8 Bewoning van de accommodatie - Als de Huurder de intentie heeft de accommodatie te bewonen met meer dan het aantal genoemde personen zoals door Huurder vermeldt ten tijde van de reservering (ook al is dat aantal minder dan het maximum aantal toegestane personen), is Huurder verplicht voorafgaand aan de huurperiode schriftelijk een verzoek hiertoe in te dienen bij Villa.nl. Villa.nl heeft het recht om dit te weigeren of om hiervoor een extra toeslag te verlangen. Huurder verplicht zich de accommodatie volgens de algemeen geldende normen te bewonen.
Als zonder toestemming van Verhuurder meer mensen dan overeengekomen in het Vakantiehuis overnachten of kamperen op het bijbehorende terrein, is Huurder automatisch in verzuim van zijn verplichtingen in de Overeenkomst en is hij schadeplichtig. De door Verhuurder als gevolg van overtreding hiervan geleden schade wordt bij voorbaat bepaald op een minimum van €250 per dag per persoon. Deze bepaling is een boetebeding in de zin der wet en geldt onverminderd het recht van Verhuurder om ontbinding en/of nakoming en/of (aanvullende) schadevergoeding van welke aard dan ook, te eisen. Het is Huurder niet toegestaan de Accommodatie onder te verhuren of anderszins aan Derden in gebruik te geven of ter beschikking te stellen.
7.9 Leeftijdsbeperking
Voor personen jonger dan 30 jaar en waarbij de medebewoners van de te huren Accommodatie ook jonger zijn dan 30 jaar, is het niet toegestaan om te boeken zonder voorafgaande toestemming van Villa.nl. Niet-naleving van deze regel kan leiden tot annulering van de Boekingsovereenkomst.
7.10 Roken
Het is niet toegestaan in de Accommodaties te roken. Eventueel aanwezige asbakken zijn bedoeld voor buitenshuis.
7.11 PartijenEvenementen - Het is verboden partijen of evenementen te houden in de gehuurde Accommodatie zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de Verhuurder.
7.12 Muziek en geluid - Het is niet toegestaan om muziek te maken of af te spelen of geluiden te maken, die buiten de grenzen van de huuraccommodatie te horen zijn. In geval van toestemming voor een partij of evenement kan muziek worden afgespeeld of gespeeld in het kader van de geldende wettelijke voorschriften. De Huurder is verplicht om de buren, die kunnen worden beïnvloed door lawaai, te informeren voor het komende evenement of feest. Bij overtreding hiervan, verwijzen we naar het artikel over de waarborgsom, dat vermeld dat de waarborgsom zal gebruikt worden voor geleden schade door ernstige geluidsoverlast.
7.13 Bouwactiviteiten - De accommodaties die verhuurd worden, zijn in de regel particuliere eigendommen van individuele eigenaren en in het algemeen gelegen in ruim opgezette wijken. De accommodaties bevinden zich doorgaans niet in vakantieparken, waardoor het incidenteel voor kan komen dat er onverwachte bouwwerkzaamheden plaatsvinden in de omgeving van de door u gehuurde accommodatie. Deze werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd door huiseigenaren, aannemers en/ of overheidsinstellingen, waarmee wij geen enkele relatie hebben en waarop wij geen enkele invloed kunnen uitoefenen. Zowel de accommodatieverschaffer, Verhuurder en Villa.nl zijn dan ook uitgesloten van elke aansprakelijkheid over de ontstane overlast veroorzaakt door bouwwerkzaamheden die niet in opdracht worden uitgevoerd door de accommodatieverschaffer zelf.
7.14 Satelliet-tv en kabel-tv - Als er bij de beschrijving melding wordt gemaakt van een satelliet- of kabel-tv houdt dat niet automatisch in dat de programma's van uw thuisland te ontvangen zijn. De veelal buitenlandse eigenaren beschikken over decoders die niet altijd geschikt zijn om alle internationale programma's te ontvangen.
7.15 Tuin en zwembad - In vakantiehuizen met een tuin en of privé zwembad is regelmatig onderhoud nodig. In de regel is dit 1 tot 2 keer per week voor zwembaden en 1 keer per week voor de tuin. Huurder is verplicht om de onderhoudsmensen volledige toegang te geven indien nodig.
7.16 Tuin- en zwembadinstallaties - Het is Huurder niet toegestaan zelf de technische installatie van het zwembad te bedienen, en evenmin indien aanwezig de warmtepomp of andere verwarming van het zwembad. Als er problemen zijn met het zwembad (bijv. zwembad wordt groen, zuiveringsinstallatie of verwarming werken niet goed) dient Huurder de Beheerder van de Accommodatie hiervan terstond op de hoogte te stellen, zodat schade wordt voorkomen. Het is eveneens niet toegelaten het automatische irrigatiesysteem van de tuin en de gazonrobotmaaier - indien aanwezig - te bedienen.
8. Klachten en reclamaties
8.1 Ter plaatse melden - Een klacht over de Accommodatie dient Huurder altijd binnen 24 uur na het constateren of ontstaan daarvan, rechtstreeks te melden aan Verhuurder/Beheerder zodat deze in de gelegenheid wordt gesteld het probleem te adresseren. Huurder dient Verhuurder altijd daartoe in de gelegenheid te stellen en daartoe toegang te verlenen tot de Accommodatie. Als de klacht niet bevredigend wordt opgelost, dient Huurder onmiddellijk Villa.nl hiervan op de hoogte te stellen. Villa.nl zal een passende oplossing voorstellen, mits deze oplossing redelijkerwijs haalbaar is en geen buitensporige kosten met zich meebrengt. Indien Huurder Villa.nl niet onmiddellijk op de hoogte stelt, verliest Huurder het recht op schadevergoeding.
8.2 Klacht - Indien Villa.nl niet binnen een redelijke termijn een passende oplossing biedt, heeft Huurder het recht om een schriftelijke klacht in te dienen binnen 2 weken na terugkomst. Na het verlopen van deze termijn vervalt zijn/haar recht op reclamatie. Deze klacht dient alle ter zake doende gegevens te vermelden en vergezeld te zijn van bewijzen in de vorm van getuigenverklaringen en/of foto’s.
9. Aansprakelijkheid Huurder, Verhuurder en Villa.nl
Huurder
9.1 Huurder heeft tijdens zijn verblijf in de Accommodatie een algemene zorgplicht voor het verhuurde, en zal zich dragen als een goed Huurder.
9.2 Huurder is jegens Verhuurder aansprakelijk voor alle verlies en/of schade die tijdens de huurperiode van de Accommodatie door Verhuurder ontstaat als gevolg van het verblijf, ongeacht of deze schade werd veroorzaakt door handelen of nalaten van Huurder, Medereiziger(s) of door Derden die zich door hun toedoen in het Vakantiehuis bevinden, dan wel door enig dier of een zaak die zij onder zich hebben.
9.3. Onverminderd het in artikel 9.1 en 9.2 bepaalde, indien Verhuurder Huurder schade aanrekent, kan Huurder een beroep doen op zijn/haar Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering, zoals voorgeschreven in artikel 3.8. Dergelijke verzekeringsdekking en het beroep daarop laat Huurders aansprakelijkheid jegens Verhuurder onverlet, en eventuele schade, niet of niet volledig gedekt door verzekeringen of anderszins, blijft de verantwoordelijkheid van Huurder.
9.4 Schade als gevolg van verlies of diefstal dient door Huurder verhaald te worden op de eigen reisverzekering.
Verhuurder
9.5. Verhuurder is, met inachtneming van onderstaande beperkingen, jegens Huurder aansprakelijk indien Huurder vermogensschade heeft geleden als gevolg van een aan Verhuurder toerekenbaar tekortschieten in de nakoming van de essentialia van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst.
9.6. Verhuurder is niet aansprakelijk voor zover Huurder en/of Medereiziger(s) eventuele schade heeft kunnen verhalen uit hoofde van een verzekering, zoals bijvoorbeeld een reisverzekering of annuleringsverzekering.
9.7. Verhuurder is niet aansprakelijk voor schade en kosten die Huurder en/of Medereiziger(s) in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf mocht lijden, behoudens in gevallen van opzet of grove schuld van Verhuurder.
9.8 Bij vroegtijdig vertrek (zonder overleg en voorafgaande schriftelijke overeenstemming daarover met Verhuurder) uit het Vakantiehuis, blijft de totale Huursom verschuldigd en ontslaat dit Verhuurder van iedere vorm van schadeloosstelling.
9.9 Alle in dit artikel bedongen rechten voor de Verhuurder zijn te beschouwen als een voor de Verhuurder bedongen derdenbeding welke door hem is aanvaard bij acceptatie van de Overeenkomst door Huurder.
Villa.nl
9.10 Niet naar verwachting - Villa.nl treedt op als bemiddelaar en adviseur. Wanneer Huurder met specifieke wensen of behoeften op advies van Villa.nl een Accommodatie heeft gehuurd en die Accommodatie voldoet niet aan de geschepte verwachting of beloften (zie punt 2.8 en 2.9), dan heeft Huurder recht op een schadevergoeding.
9.11 Onverminderd het bepaalde in de voorgaande leden van dit artikel 9 is de totale aansprakelijkheid van Verhuurder en Villa.nl voor mogelijke directe of indirecte schade die Huurder en/of Medereiziger(s) lijdt als gevolg van hun verblijf in de Accommodatie ten allen tijden beperkt tot ten hoogste eenmaal de Huursom, tenzij sprake is van opzet of grove schuld van Verhuurder of Villa.nl.
10. Persoonsgegevens
10.1 Persoonsgegevens van Huurder – Vanwege de luxe en rust van de villa’s willen de eigenaren en wij van Villa.nl graag van tevoren weten hoe de samenstelling van uw verblijf is; familie, collega’s of vrienden en de namen en leeftijden van alle reizigers.
Wij verzoeken u vriendelijk om deze informatie bij uw beschikbaarheids- of reserveringsaanvraag aan ons per e-mail door te geven of direct na definitieve reservering.
Villa.nl behandelt de gegevens van Huurder vertrouwelijk. Deze worden enkel gebruikt door Villa.nl en Beheerder, nodig voor een correcte uitvoering van de overeenkomst.
10.2 Mails – door bij Villa.nl te reserveren geeft u Villa.nl toestemming om u een of twee keer per jaar een mail te sturen. U kunt zich hier ook voor uitschrijven.
11. Voorschriften over paspoorten, visa, gezondheid, douane en vreemde valuta
11.1. Naleving – Huurder is persoonlijk verantwoordelijk voor de naleving van de geldende voorschriften voor de landen van binnenkomst en vertrek, evenals de gezondheidsvoorschriften, paspoort- en visumvoorschriften en de voorschriften voor de toelating van huisdieren. De ambassades/consulaten in de landen die worden bezocht, zullen eveneens informatie verschaffen. Alle boetes die Huurder oploopt als gevolg van het niet naleven van deze voorschriften, in het bijzonder de betaling van annuleringskosten, zijn voor rekening van Huurder.
12. Forum- en rechtskeuze In afwijking van de wettelijke regels voor de bevoegdheid van de burgerlijke rechter zal elk geschil tussen leverancier en opdrachtgever of cliënt worden beslecht door de bevoegde rechter van het land en de regio waar de Verhuurder is gevestigd. Huurder heeft het recht gedurende een maand nadat Verhuurder zich schriftelijk op deze bepaling heeft beroepen, te kiezen voor beslechting van het geschil door de volgens de wet of het internationale verdrag bevoegde burgerlijke rechter. Het door Huurder opgegeven adres mag zonder tegenbericht door Verhuurder als juist worden beschouwd. Elke overeenkomst tussen Verhuurder en Huurder is onderworpen aan het Internationale recht.