Niets gevonden?

Niet gevonden wat u zoekt? Bel ons! Waarschijnlijk kunnen wij u van dienst zijn met behulp van onze contacten in Frankrijk. In dat geval gaan we gericht voor u op zoek.

Aankomst en vertrek

Over het algemeen geldt de zaterdag als dag van aankomst en vertrek. Soms zijn ook andere wisseldagen mogelijk. Op de voucher bij de reisbescheiden staat aangegeven waar u de sleutel van de accommodatie kunt afhalen en op welk tijdstip u daar verwacht wordt. In de regel geldt dat u de woning om 16 of 17 uur kunt betrekken en dat u op de dag van vertrek de woning vóór 9 of 10 uur weer dient te verlaten.
Eerder aankomen is doorgaans niet mogelijk in verband met schoonmaakwerkzaamheden op de wisseldag. Aankomst op een later tijdstip is in sommige gevallen mogelijk; overlegt u dan even met de contacpersoon.
Wij kunnen geen aansprakelijkheid aanvaarden voor de gevolgen wanneer wordt afgeweken van de overeengekomen tijden.

Aantal personen

Het aantal personen genoemd in de omschrijving van de accommodatie, is het maximum toegestane aantal (incl. kinderen). U dient bij boeking het juiste aantal personen op te geven. Bij het bewonen door meer personen dan opgegeven (zelfs al is het maar voor tijdelijk) kan dat verbreking van de huurovereenkomst tot gevolg hebben, waarbij geen recht op schadevergoeding bestaat. Indien achteraf blijkt dat het maximum is overschreden wordt er per persoon een meerprijs in rekening gebracht, die met de borgsom kan worden verrekend.

Huisdieren

Bij de verschillende accommodaties staat aangegeven of huisdieren eventueel mee mogen. Er moet echter altijd toestemming worden verkregen van de eigenaar/verhuurder. Sommige eigenaren vragen een toeslag en/of een extra borgsom voor eventuele schade die uw huisdier kan aanrichten. U dient bij boeking op te geven of u uw huisdier wilt meenemen. Houdt u er rekening mee dat voor honden en katten een gezondheidsverklaring en een inentingsbewijs tegen hondsdolheid moet kunnen worden overlegd.

Inrichting/inventaris

De foto’s zijn bedoeld om u een idee te geven van de accommodatie. Het kan incidenteel voorkomen dat het exterieur of interieur enigszins afwijkt van de getoonde foto’s (denkt u aan (lig)bedden, kussens, etc.).
Houdt u er rekening mee dat de accommodatie veelal is ingericht door de eigenaar en dat inrichting en stoffering afhankelijk zijn van de persoonlijke smaak (wel is ruim de helft van de eigenaren Nederlander). Met betrekking tot de keukeninrichting moet u ervan uit gaan dat zaken als een theepot of kaasschaaf soms niet aanwezig zijn. Heeft u hierover specifieke wensen, informeert u dan even bij ons of de betreffende zaken in de accommodatie aanwezig zijn.
Tweepersoonsbedden zijn gelukkig steeds vaker 1.60 - 1.80 m breed (conform Nederlandse standaard). In een enkel geval is dat nog 1.40 m. Tenslotte rekenen wij de in Frankrijk nog af en toe voorkomende ‘twijfelaar’ (1.10 - 1.20 m breed) als een slaapplaats voor één persoon.
Wat staat aangegeven als badkamer, kan ook een eenvoudige doucheruimte inhouden.

Kinderbedje

In veel accommodaties zijn één of twee kinderbedjes en -stoelen standaard aanwezig. In enkele gevallen kunnen deze apart gehuurd worden. Geeft u dit bij boeking even aan ons op.

Telefoon

Vaak is het gebruik van een bestaande vaste telefoonaansluiting voor uitgaande en inkomende telefoongesprekken tegen een extra vergoeding mogelijk. De wens voor een eventuele (tijdelijke) telefoonaansluiting dient u bij boeking aan ons op te geven. De kosten voor het gebruik van de vaste telefoonaansluiting zullen achteraf door ons worden verrekend met de waarborgsom; houdt u er rekening mee, dat een deel van de waarborgsom dan bij ons in depot blijft totdat de rekening van de betreffende telefoonmaatschappij is ontvangen.
Tevens wijzen wij u er op, dat het netwerk voor mobiele telefonie niet overal dekking biedt.

Internet

Veel accommodaties beschikken tegenwoordig over een internet-aansluiting. Houdt u er echter wel rekening mee, dat het internet in Frankrijk nog niet zo ingeburgerd is als bij ons. ADSL en het aantal WiFi-netwerken nemen toe, maar soms valt de verbinding weg, welke kans toeneemt bij noodweer. Ook is niet overal met een dongel te internetten omdat het netwerk voor mobiele telefonie niet overal dekking biedt. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor het niet functioneren van internetverbindingen.

Televisie en satelliet-ontvangst

Flatscreens en satelliet-ontvangst zijn meer en meer in de accommodaties aanwezig. Nederlandse zenders zijn zelfs dan echter niet overal te ontvangen. Op verzoek informeren wij graag over de mogelijkheden in de door u gewenste accommodatie.

Gebruik van zwembaden

In een enkel geval kan het voorkomen dat een zwembad in het voorseizoen (nog) niet gevuld is. Bij boeking zullen wij u daarvan - voor zover bij ons bekend - uiteraard op de hoogte stellen. Zwembaden zijn in de regel van mei tot en met half oktober te gebruiken.

Bouwactiviteiten

Het kan voorkomen dat vlakbij een accommodatie onverwachts bouwactiviteiten plaatsvinden. Alhoewel wij ons hiervan zoveel mogelijk op de hoogte zullen laten houden, kunnen wij voor een dergelijke situatie geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Mistral

Op bepaalde tijden in het jaar steekt de Mistral op. Dat is een wind uit noordelijke richting, die afkoelt op het centraal massief en soms krachtig kan zijn wanneer hij de zuidelijke departementen bereikt. Veel woningen zijn erop berekend en hebben terrassen op beschutte plekken. Houdt u er echter rekening mee wanneer u uw vakantiewoning even verlaat: klapt u parasols in en draait u zonneschermen in.
Heeft uw zwembad een (rol)dek, dan kan afrollen van dit dek voorkomen dat het water te sterk afkoelt.

Waterrantsoenering

In hete zomers kan het voorkomen - met name in de buitengebieden - dat de lokale overheid besluit om de watervoorziening tijdelijk af te sluiten, bijvoorbeeld gedurende de nachtelijke uren. Ook hiervoor geldt dat - alhoewel wij ons hiervan zoveel mogelijk op de hoogte zullen laten houden - wij voor een dergelijke situatie geen aansprakelijkheid kunnen aanvaarden.

Bijkomende kosten

Onder de prijstabel vindt u - indien van toepassing - de bijkomende kosten. Denkt u hierbij aan eventuele kosten voor het schoonmaken van de accommodatie, linnenhuur, etc. Doorgaans worden deze achteraf door ons met de borg verrekend; in sommige gevallen dient u de betreffende bedragen ter plaatse aan de eigenaar/ beheerder of agentschap te voldoen.

Waarborgsom

Bij alle accommodaties is het gebruikelijk dat er een waarborgsom wordt gevraagd. Om te voorkomen dat u met veel contant geld op stap moet, zijn de meeste huiseigenaren met ons overeengekomen dat wij deze waarborgsom innen en beheren. De waarborgsom wordt doorgaans binnen een week na uw terugkomst weer gerestitueerd onder aftrek van de eventueel door u gemaakte extra kosten en/of kosten die het gevolg zijn van schade of vermissing. Wij zijn gehouden om op eerste verzoek van de eigenaar de door hem gevraagde bedragen op de borgsom in te houden. Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor heffing resp. terugbetaling van de waarborgsom, al dan niet onder aftrek van kosten.

Schoonmaak

Het laten verrichten van de eindschoonmaak wordt in de regel verplicht gesteld. In een enkel geval heeft u de keuze om de eindschoonmaak zelf te doen. Maar ook indien de eindschoonmaak door een werkster wordt gedaan, dient u de accommodatie bij vertrek netjes en opgeruimd achter te laten. U voorkomt hiermee dat er achteraf nog extra schoonmaakuren in rekening worden gebracht.

Linnen

Bij de betreffende accommodatie staat vermeld of linnengoed standaard aanwezig is of dat u dit kunt huren. In een enkel geval dient u dit zelf mee te nemen. Belt u ons even in twijfelgevallen. Over het algemeen zijn bad/strandlakens niet beschikbaar.

Gas/elektra/water

Soms (met name in voor- en naseizoen) zijn de kosten voor gas, elektriciteit en water niet bij de reissom inbegrepen. Wanneer dit het geval is, dan hebben wij dat vermeld in de kolom ‘bijkomende kosten’.

Toeristenbelasting

Bij een aantal accommodaties is de toeristenbelasting niet bij de reissom inbegrepen. Deze belasting wordt per persoon per dag geheven en dient in de regel ter plaatse te worden voldaan.

Reserveringskosten

Bij reservering worden éénmalig € 30 reserveringskosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn opgenomen in de aanbetaling. Bij annulering worden de reserveringskosten niet gerestitueerd. (Hetzelfde geldt voor de kosten voor een eventueel afgesloten verzekering.)

Wijzigingskosten

Mocht u uw reservering tussentijds dienen te wijzigen (bijvoorbeeld aantal of samenstelling van medereizigers), dan is dat doorgaans mogelijk. Hiervoor kunnen wij een bedrag ad. € 40 per boeking in rekening brengen.

Annulering

Mocht u na ontvangst van de boekingsbevestiging uw boeking onverhoopt moeten annuleren, dan attenderen wij u er op dat naast de verschuldigde reserveringskosten, annuleringskosten verschuldigd zijn (aanbetaling danwel gehele reissom), conform de annuleringsbepalingen zoals vermeld in onze huurvoorwaarden.
Wij adviseren u derhalve een annuleringsverzekering via ons af te sluiten. Voor een relatief klein bedrag heeft u namelijk niet alleen dekking ingeval u niet op reis kunt gaan, maar ook wanneer u uw vakantie onverhoopt moet afbreken of onderbreken. En gelooft u ons, het komt vaker voor dan u denkt. De gebeurtenis waarom u moet annuleren is op zich waarschijnlijk al vervelend, maar dan wordt u in ieder geval niet ook nog eens geconfronteerd met een wel betaalde, maar ongenoten vakantie.
Over de voorwaarden en kosten informeren wij u graag.

WA-verzekering

Controleert u of u een WA-verzekering heeft afgesloten i.v.m. eventueel door u veroorzaakte (ernstige) schade aan de accommodatie, en of deze verzekering ook schade aan gehuurde accommodaties in het buitenland vergoedt! (Zoniet, dan kunt u dit wellicht voor een gering bedrag - al dan niet tijdelijk - extra laten verzekeren.)
Bij huur van villa's uit de hogere prijsklasse en/of zeer luxe inrichting, kunnen wij u vragen een bewijs van deze verzekering te overleggen.

Verleent uw verzekering geen of onvoldoende dekking, neemt u dan contact met ons op, dan kunnen wij daar mogelijk nog een andere oplossing voor aanbieden.

SGR en Calamiteitenfonds

Villa Vakantiewoningen is aangesloten bij de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden. Dat biedt u niet alleen zekerheid dat u uw geld terugkrijgt als ons toch iets mocht overkomen, maar zegt ook iets over onze solvabiliteit. Als reisorganisatie dien je namelijk aan strenge voorwaarden te voldoen alvorens je lid kunt worden. Jaarlijks worden wij hier ook door het SGR op gecontroleerd. U kunt zelf onze inschrijving bekijken wanneer u kijkt op www.sgr.nl. Ons inschrijvingsnummer is 2486.

Tevens zijn wij aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen.

logosgrlogocalamiteitenfonds

Klikt u op één van onderstaande logo's voor meer informatie over de SGR en/of het Calamiteitenfonds.

Huurvoorwaarden

Onze huurvoorwaarden vindt u hier.